суботу, 18 квітня 2020 р.

біо флор 2к дом

27.03 Доброго дня.
Тема уроку "Стратегії адаптацій організмів. Поняття про екологічно пластичні і непластичні види".  Параграф 5 стор. 19 https://4book.org/uchebniki-ukraina/11-klass/biologiya-i-ekologiya-11-klas-anderson-2019 Пригадайте, які є складники організмового рівня організації людини? Запишіть в зошит визначення: еврибіонти, стенобіонти, загартовування, адаптивний потенціал виду. Письмово дайте відповідь на запитання. Порівняйте екологічно пластичні та непластичні види. Складіть план загартовування організму.

10.04. Доброго дня.
Тема уроку "Адаптивна радіація. Життєві форми рослинних і тваринних організмів як адаптації до середовища мешкання." Параграф 6, 7. Стор. 23- 26  https://4book.org/uchebniki-ukraina/11-klass/biologiya-i-ekologiya-11-klas-anderson-2019 Читаємо, даємо письмово відповідь на запитання. Які життєві форми організмів вирізняють науковці? Записуємо в зошит визначення: адаптивна радіація, житттєва форма,фанерофіти, хемофіти, гемікриптофіти, криптофіти, терофіти.

23.04. Доброго дня. 
Тема уроку: "Життєві форми рослинних і тваринних організмів, як адаптації до середовища мешкання. Спряжена еволюція. Основні середовища існування". Читаємо параграф 7, 10,12. на стор. 25-26, 35-39, 43-49. https://4book.org/uchebniki-ukraina/11-klass/biologiya-i-ekologiya-11-klas-anderson-2019 Виписуємо в зошит визначення: життєва форма, фанерофіти, хамефіти, гемікриптофіти, криптофіти, терофіти, коеволюція, коадаптація, бентос,ехолокації.


Тема: Адаптації як результат еволюційного процесу
Цілі уроку: розглянути адаптації живих організмів до умов існування як результат еволюційно­го процесу, показати відносність пристосувань; розвивати аналітичне мислення і критичне сприйняття інформації, виховувати повагу до живої природи.
Обладнання й матеріали: таблиці або слайди презентації з прикладами адаптацій живих організмів до умов існування.
Базові поняття й терміни: адаптація, мімікрія, бейтсовська мімікрія, мюллерівська мімікрія, аналогічні органи, гомологічні органи, рудименти, атавізми.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний етап
II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів
Питання для бесіди
1. Що таке вид?
2. Які існують критерії виду?
3. Як відбуваються процеси видоутворення?
4.. Що таке мікроеволюція?
III. Вивчення нового матеріалу 
Розповідь учителя з елементами бесіди
IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів
Дати відповіді на питання:
1. Що таке адаптація?
2. Що таке мімікрія і які її форми вам відомі?
3. Які органи є аналогічними, а які гомологічними?
4. Чи може адаптація бути абсолютною?
V. Домашнє завдання & ст.


04.05. Доброго дня.
 Тема уроку:"Основні середовища існування та адаптації до них організмів. Способи терморегуляції організмів". Паараграф 11, 12. Стор.-39-49. https://4book.org/uchebniki-ukraina/11-klass/biologiya-i-ekologiya-11-klas-anderson- Записуємо в зошит визначення: морфологічна терморегуляція, пойкілотермні організми, середовище існування, гідробіонти, бентос,грунт. Письмово даємо відповідь на запитання: поясніть біологічне та фізичне підгрунтя правил Алена та Бергмана?

08.05.Доброго дня. 

Тема уроку:"Симбіоз та його форми.Поширення паразитизму поміж різних груп організмів." Паараграф 9, 14. Стор.-31-35 та 51-55. https://4book.org/uchebniki-ukraina/11-klass/biologiya-i-ekologiya-11-klas-anderson- Записуємо в зошит визначення: симбіоз, мутуалізм, протокооперація, коменсалізм, хижацтво, паразитизм, конкуренція, аменсалізм. Письмово даємо відповідь на запитання: перелічіть існуючі форми раразитизму. Опишіть адаптації організмів хазяїна  на оселення паразитів.


Директорська контрольна робота
з предмету"біологія"
за II семестр 2019-2020 н. р.
учениці II курсу гр. Фл-5-18
ДНЗВЦПТОТД
Прізвище Ім'я 

Варіант I
1.     Дайте визначення поняттям:
Адаптація, постадаптація, адаптогенез, атрофія, коменсалізм, коадаптаці, гіперплазія.
Дайте відповідь на запитання:
2.     Наведіть власні приклади адаптацій біологічних систем різних видів?
3.     Охарактеризуйте симбіоз та його форми.
4.     Дайте означення поняття екологічна ніша. Наведіть приклади видів з різними екологічними нішами, які живуть на одній території.
5.     Обгрунтуйте можливі шляхи підвищення власного адаптивного потенціалу.
(P.S.: відповідь ДКР надсилаєте на електронну адресу sergiypoberezhnik@gmail.com)

Варіант II
1.     Дайте визначення поняття:
Гомеостаз, предадаптація, природний добір, гіпертрофія, паразитизм, мімікрія, аменсалізм.
Дайте відповідь на запитання:
2.     Наведіть приклади різних форм боротьби за існування?
3.     Порівняйте екологічно пластичні та екологічно непластичні види.
4.     Наведіть приклади мутуалістичних взаємовідносин організмів.
5.     Обгрунтуйте значення адаптацій на клітинному рівні для існування живого.
(P.S.: відповідь ДКР надсилаєте на електронну адресу sergiypoberezhnik@gmail.com)

Немає коментарів:

Дописати коментар

Виховні години

« Твоє здоров’я у твоїх руках». Ведучий 1.  Хіба над нами не склепіння неба,         Хіба навколо це не білий світ? Питаю вас: що ...