суботу, 18 квітня 2020 р.

хім фото 3к пр р


Дата „____” __________ 

Лабораторна робота №1
Тема:” Ознайомлення зі зразками простих речовин неметалів”
Мета: вивчити зовнішній виглядзразків простих речовин неметалів, з`ясувати їх поширення у природі.
Обладнання та реактиви: шпатель, пробірки, зразки  простих речовин неметалів: сірка, активоване вугілля, силіцій, графіт.
Техніка безпеки:
1.Неможна брати речовини рукамим.
2.Під час лабораторної роботи застосовуйте шпатель для твердих речовин.
3.Неможна пробувати хімічні речовини на смак.
4.Не залишайте неприбраними розсипані або розлиті реактиви.

З правилами техніки безпеки ознайомлений(ознайомлена) та зобов`язуюсь їх виконувати   ____________________
                                                            підпис учня
                                                 

Хід роботи:
1.Розгляньте видані вам зразки простих речовин неметалів. Опишіть їх агрегатний стан, колір, блиск.
        
2.Свої спостереження  запишіть в таблиці.
3.За допомогою підручника  опишіть поширення в природі розглянутих вами речовин.
Назва зразка
Хімічна формула
Агрегатний стан
Колір, блиск
Поширення у природі




























Висновок:_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


.                               _________             ____________________
                                    оцінка                     підпис викладача

ПІБ ______________________________________________________
Дата „____” __________ 

Лабораторна робота №2
Тема: Виявлення хлорид – іонів у розчині”
Мета: навчитися розпізнавати хлорид – іони в розчині
Обладнання та реактиви: штатив із пробірками, піпетка, хлоридна кислота, натрій хлорид, аргшентум нітрат
Техніка безпеки:
1.При роботі з кислотами памятайте, що кислота – їдка речовина; подразнює шкіру, слизисті оболонки,викликає опіки.
2.При потраплянні кислоти на шкіру неохідно змити її великою кількістю води та обробити 2% розчином гідрокарбонату натрію(питна сода)
3.Забороняється залишати банки з хімічними реактивами відкритими.
4.Забороняється виливати використані хімічні реактиви в раковину.

З правилами техніки безпеки ознайомлений(ознайомлена) та зобов`язуюсь їх виконувати  __________________
                                                         підпис учня

                                                 

Хід роботи:

  

1.Налийте в пробірку 0,5мл розчину хлоридної кислоти, додайте кілька крапель розчину аргентум нітрату. Запишіть рівняння реакції що відбулась, та опишіть свої спостереження.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.Налийте в пробірку 0,5мл. розчину натрій хлориду, додайте кілька крапель розчину аргентум нітрату. Запишіть рівняння реакції що відбулась, та опишіть свої спостереження.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Висновок:_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________


.                               _________             ____________________
                                   оцінка                     підпис викладача

ПІБ ______________________________________________________
Дата „____” __________ 

Лабораторна робота №3
Тема: Виявлення йонів амонію в розчині
Мета: навчитися ропізнавати йони амонію в розчині.
Обладнання та реактиви: Штатив з пробірками, спиртівка, сірники, пробіркотримач, хімічний стакан, фенолфталеїновий папірець, розчини амоній сульфату, натрій гідроксиду
Техніка безпеки:
1.Даний лабораторний дослід проводьте у витяжній шафі.
2.Пам`ятайте, що луг – їдка речовина подразнює шкіру, слизисті оболонки,викликає опіки.
При потраплянні лугу на шкіру , негайно змийте його струменем холодної води та обробіть 2% розчином оцтової кислоти
3.Не нахиляйтеся над посудом в який наливається будь яка рідина(особливо їдка)
4.Пам`ятайте , що спочатку потрібно нагріти всю пробірку, потім невиймаючи її з полум1я , нагрівати ту частину, де перебуцває рідина.
5.Нагріті предмети беріть тигельними щіпцями. 

З правилами техніки безпеки ознайомлений(ознайомлена) та зобов`язуюсь їх виконувати  ____________________
                                                            підпис учня

Хід роботи:

  

1.Напишіть рівняння дисоціації та визначте спільний для всіх речовин йон:
(NH4)2SO4_________________________________________________________
NH4CL____________________________________________________________
NH4NO3___________________________________________________________

2.Налийте в пробірку 2мл розчину амоній сульфату і добавте в нього стільки ж розчину натрій гідроксиду. Нагрійте рідину в пробірці до кипіння. Піднесіть до отвору пробірки вологий фенолфталеїновий папірець. Свої спостереження та рівняння реакцій занесіть у табличку:

Дослід
Ознака реакції
Рівняння реакцій
Взаємодія солі з лугом при нагріванні











Випробування амоніаку індикатором











Висновок:_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
                                                                                                                        
                                 _________             ____________________
                                   оцінка                       підпис викладача

ПІБ ______________________________________________________
Дата „____” __________ 

Лабораторна робота № 4
Тема: Ознайомлення зі зразками природніх сполук Сульфуру.
Мета:вивчити зовнішній вигляд зразків природніх сполук Сульфуру, з`ясувати галузі їх застосування.
Обладнання та реактиви: шпатель, зразки мінералів, самородна сірка, пірит, цинкова обманка, гіпс, або інші.
Техніка безпеки:
1. Неможна брати речовини рукамим.
2..Під час лабораторної роботи застосовуйте шпатель для твердих речовин.
3.Неможна пробувати хімічні речовини на смак.
4.Не залишайте неприбраними розсипані або розлиті реактиви.

З правилами техніки безпеки ознайомлений(ознайомлена) та зобов`язуюсь їх виконувати __________________
                                                         підпис учня


Хід роботи:
1.Розгляньте видані вам зразки природніх сполук Сульфуру. Зверніть увагу на їх колір, кристалічний стан. Запишіть свої спостереження у таблицю.

    

2.За допомогою підручника опишіть галузі застосування виданих вам зразків природніх сполук сульфуру.

Назва зразка
Хімічна формула
Зовнішній вигляд
Галузь застосування

























































Висновок:_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

___________             ____________________
оцінка                          підпис викладача

ПІБ ______________________________________________________
Дата „____” __________ 

Лабораторна робота №5
Тема: Виявлення сульфат – іонів у розчині.
Мета: вивчити за допомогою дослідів якісну реакцію на сульфат -  іони, навчитися визначати сульфат – іони в розчинах.
Обладнання та реактиви: Штатив з пробірками, розчин барій хлориду, сульфатної кислоти  натрій сульфату, купрум(ІІ)сульфату.
Техніка безпеки:
1. При роботі з кислотами памятайте, що кислота – їдка речовина; подразнює шкіру, слизисті оболонки,викликає опіки.При потраплянні кислоти на шкіру неохідно змити її великою кількістю води та обробити 2% розчином гідрокарбонату натрію(питна сода)
2.Памятайте  що хлорид барію токсична,фізіолгічно небезпечна речовина.

З правилами техніки безпеки ознайомлений(ознайомлена) та зобов`язуюсь їх виконувати __________________
                                                         підпис учня


Хід роботи:
    

1.Напишіть рівняння дисоціації та визначте спільний для всіх йон:
H2SO4______________________________________________________________________________________________________________________________
Na2SO4_____________________________________________________________________________________________________________________________
CuSO4______________________________________________________________________________________________________________________________

2.Випробуйте розчином барій хлориду( 0,5мл.) кожен з розчинів( обємом 0,5мл). показаних у таблиці. Вкажіть ознаки реакцій і запишіть рівняння реакцій.
Реакція з
Ознака реакції
Рівняння реакцій
H2SO4











Na2SO4











CuSO4












Висновок:_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
                                                                                                                            
___________             ____________________
оцінка                          підпис викладача

ПІБ ______________________________________________________
Дата „____” __________ 

Лабораторна робота №6
Тема: Ознайомлення зі зразками нітратів та солей амонію.
Мета: дослідити зразки нітратів та солей амонію, з`ясувати, як вони  використовуються
Обладнання та реактиви: штатив із пробірками, склянна лопатка, натрій нітрат, кальцій нітрат, амоній нітрат, амоній хлорид, амоній сульфат, дистильована вода.
Техніка безпеки:
1. 1.Неможна брати речовини рукамим.
2..Під час лабораторної роботи застосовуйте шпатель для твердих речовин.
3.Для перемішування речовин у хімічній склянці використовуйте склянну паличку, роблячи нею кругові рухи.
4.Памятайте що  хімічні речовини – отруйні

З правилами техніки безпеки ознайомлений(ознайомлена) та зобов`язуюсь їх виконувати __________________
                                                         підпис учня



Хід роботи:
1.Розгляньте видані вам зразки нітратів та солей амонію. Зверніть увагу на їх колір, кристалічний стан.

   

2.Визначте розчинність нітратів та солей амонію  у воді. До прономерованих пробірок із дистильованою водою додайте по одній склянній лопатці кожного із нітратів та солей амонію , перемішайте.
3.Запишіть  свої спостереження до таблиці. За допомогою підручника опишіть галузі застосування нітратів та солей амонію.

Назва зразка
Хімічна формула
Зовнішній вигляд
Розчинність у воді
Галузі використання





























Висновок:___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
                                                                                                                              
___________             ____________________
оцінка                          підпис викладача

ПІБ ______________________________________________________
Дата »___»   ____________

Лабораторна робота № 7
Тема: Ознайомлення зі зразками азотних, фосфатних, калійних добрив.
Мета: дослідити фізичні властивості азотних, фосфатних, калійних добрив.
Обладнання та реактиви: штатив із пробірками, скляна лопатка, кристалічні амоній сульфат, амоній селітра, простий суперфосфат, подвійний суперфосфат, фосфоритне борошно, калій хлорид, деревна зола, дистильована вода.
Техніка безпеки:
1..Неможна брати речовини рукамим.
2..Під час лабораторної роботи застосовуйте шпатель для твердих речовин.
3.Пам`ятайте що  хімічні речовини – отруйні
4.Перемішуйте речовини у пробірці енергійним струшуванням, закриваючи пробірку корком.

З правилами техніки безпеки ознайомлений(ознайомлена) та зобов`язуюсь їх виконувати __________________
                                                         підпис учня



Хід роботи:
1.Розгляньте видані вам зразки добрив, зверніть увагу на колір та кристалічний.
    

2.В пронумеровані пробірки насипте видані вам добрива по одній скляній лопатці
( об’ємом із сірникову голівку), додайте 1мл  дистильованої  води та ретельно перемішайте. Свої спостереження запишіть у таблицю.

                                                       Азотні добрива
Назва добрива
Хімічна формула
Поживний елемент
Зовнішній вигляд
Розчинність















                                                    Фосфорні добрива
Назва добрива
Хімічна формула
Поживний елемент
Зовнішній вигляд
Розчинність















Калійні добрива
Назва добрива
Хімічна формула
Поживний елемент
Зовнішній вигляд
Розчинність
















Висновок:_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
                                                                                                                            
___________             ____________________
оцінка                          підпис викладача
ПІБ ______________________________________________________
Дата »___»   ____________

Лабораторна робота № 8
Тема: Дослідження властивостей карбонатів
Мета: дослідити фізичні властивості карбонатів
Обладнання та реактиви: штатив із пробірками, тигельні щипці, спиртівка, скіпка, сірники, кристалічні кальцій карбонат, натрій карбонат, калій карбонат, два шматочки крейди, розчини натрій карбонату та калій карбонату, фенолфталеїну, сульфатна кислота, розведена хлорид на кислота.
Техніка безпеки:
1.При роботі з кислотами памятайте, що кислота – їдка речовина; подразнює шкіру, слизисті оболонки,викликає опіки.При потраплянні кислоти на шкіру неохідно змити її великою кількістю води та обробити 2% розчином гідрокарбонату натрію(питна сода)
2.Під час лабораторної роботи застосовуйте шпатель для твердих речовин.
3.Пам`ятайте, що луг – їдка речовина подразнює шкіру, слизисті оболонки,викликає опіки.
При потраплянні лугу на шкіру , негайно змийте його струменем холодної води та обробіть 2% розчином оцтової кислоти
4. Пам`ятайте , що спочатку потрібно нагріти всю пробірку, потім невиймаючи її з полум1я , нагрівати ту частину, де перебуцває рідина.
5.Нагріті предмети беріть тигельними щіпцями. 

З правилами техніки безпеки ознайомлений(ознайомлена) та зобов`язуюсь їх виконувати __________________
                                                         підпис учня
                                                
Хід роботи:
    

1.У дві пробірки всипте трохи ( щоб покрилось дно) кальцій карбонату і натрій карбонату. Додайте краплями розведену соляну кислоту після помітних характерних  змін внесіть до пробірки запалену тонку скіпку. Запишіть рівняння реакції та свої спостереження , що відбувалось.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.у дві пробірки налийте по 0,5 мл розчинів натрій карбонату та калій карбонату. У кожну пробірку додайте по 5-6 крапель  сульфатної кислоти. Запишіть рівняння реакції та свої спостереження.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.Візміть два шматочки крейди. Один шматочок опустіть у пробірку з водою, додайте краплю фенолфталеїну. Другий шматочок затисніть тигельними щипцями  і прожарте його в полум’ї спиртівки протягом 7-8хв. Після охолодження опустіть прожарений шматочок крейди в пробірку з водою і додайте кілька крапель фенолфталеїну. Запишіть рівняння реакції та свої спостереження.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновок:_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
      
___________             ____________________
оцінка                          підпис викладача

ПІБ ______________________________________________________
Дата »___»   ____________

Практична  робота № 1
Тема: Добування вуглекислого газу. Взаємоперетворення карбонатів і гідрокарбонатів.
Мета: навчитися добудувати та розпізнавати карбон(IV) оксид у лабораторних умовах; дослідити взаємоперетворення карбонатів і гідрокарбонатів.
Обладнання та реактиви: штатив з пробірками, шпатель або ложечка, спиртівка, пробіркотримач, лабораторний штатив із лапкою, корок з газовідвідною трубкою, шматочок мармуру( крейди або вапняку), кристалічний натрій гідроген карбонат, розчин кальцій гідроксиду( вапняна вода), хлорид на кислота(1:2).
Техніка безпеки:
1.При роботі з кислотами памятайте, що кислота – їдка речовина; подразнює шкіру, слизисті оболонки,викликає опіки.При потраплянні кислоти на шкіру неохідно змити її великою кількістю води та обробити 2% розчином гідрокарбонату натрію(питна сода)
2.Під час лабораторної роботи застосовуйте шпатель для твердих речовин.
3.Пам`ятайте, що луг – їдка речовина подразнює шкіру, слизисті оболонки,викликає опіки.
При потраплянні лугу на шкіру , негайно змийте його струменем холодної води та обробіть 2% розчином оцтової кислоти
4. Пам`ятайте , що спочатку потрібно нагріти всю пробірку, потім невиймаючи її з полум1я , нагрівати ту частину, де перебуцває рідина.
5.Нагріті предмети беріть тигельними щіпцями. 
6.Запалюйте спиртівку сірником, а гасіть накриваючи полумя ковпачком.
7.Нагрівайте речовини у верхній частині полумя , де найбільша температура.
З правилами техніки безпеки ознайомлений(ознайомлена) та зобов`язуюсь їх виконувати __________________
                                                         підпис учня
                                                            

Хід роботи:
    
1.Покладіть у пробірку декілька шматочків мармуру( крейди або вапняку), долийте розчин соляної кислоти(1:2) запишіть свої спостереження, та рівняння реакції.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.Покладіть у суху пробірку 1-2 шпателі кристалічного натрій гідроген карбонату. Прогрійте спочатку всю пробірку , а потім тільки те місце, в якому міститься сіль.
Швидко закрийте пробірку корком з газовідвідною трубкою, кінець якої опустіть у пробірку з вапняною водою( пропускайте газ , що утворюється , через вапняну воду до настання видимих змін) .Запишіть свої спостереження, та рівняння реакції.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.Вийміть газовідвідну трубку з рідини, нагрівайте пробірку з прозорим розчином, що утворився, використовуючи прбіркотримач .Запишіть свої спостереження.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновок:_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________                                                                                                                       

___________             ____________________
оцінка                          підпис викладача

ПІБ ______________________________________________________
Дата »___»   ____________

Лабораторна робота № 9
Тема: Ознайомлення зі зразками металів.
Мета: розглянути зразки простих металів, з`ясувати фізичні властивості та як вони використовуються.
Обладнання та реактиви: зразки металів: натрій, калій, магній, алюміній, залізо та інші метали.
Техніка безпеки:
1.Неможна брати речовини рукамим.
2.Під час лабораторної роботи застосовуйте шпатель для твердих речовин.
3.Неможна пробувати хімічні речовини на смак.
4.Не залишайте неприбраними розсипані або розлиті реактиви.

З правилами техніки безпеки ознайомлений(ознайомлена) та зобов`язуюсь їх виконувати __________________
                                                         підпис учня



                                                         Хід роботи:

1.     Розгляньте видані вам зразки простих речовин металів. Зверніть увагу на їх агрегатний стан, колір, блиск. Свої спостереження запишіть в таблицю. За допомогою підручника або довідника запишіть застосування даних металів.

    

Назва металу
Хімічна формула
Агрегатний стан
Колір, блиск
твердість
застосування

































Висновок:_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
                                                                                                                            

___________             ____________________
оцінка                         підпис викладача


ПІБ ______________________________________________________
Дата »___»   ____________

Лабораторна робота № 10
Тема: Ознайомлення зі зразками сполук натрію і калію.
Мета: розглянути зразки сполук натрію і калію, навчитися їх розрізняти, та з’ясувати як вони застосовуються.
Обладнання та реактиви: шпателі, зразки сполук калію та натрію(натрій гідроксид, гідрокарбонат, натрій нітрат, натрій карбонат,натрій силікат, калій хлорид, кальцій сульфат, калій нітрат, калій карбонат, калій силікат, та інші.
Техніка безпеки:
1.Пам`ятайте, що луг – їдка речовина подразнює шкіру, слизисті оболонки,викликає опіки.
При потраплянні лугу на шкіру , негайно змийте його струменем холодної води та обробіть 2% розчином оцтової кислоти
 2.Під час лабораторної роботи застосовуйте шпатель для твердих речовин.
3.Неможна пробувати хімічні речовини на смак.
З правилами техніки безпеки ознайомлений(ознайомлена) та зобов`язуюсь їх виконувати __________________
                                                         підпис учня


Хід роботи:
1.Розгляньте видані вам зразки  сполук натрію та калію.Запишіть в таблицю їх формули.Розгляньте їх кристалічність, колір, блиск.

    

2.За допомогою підручника або довідникової літератури опишіть сфери застосування даних сполук.

Назва хімічної сполуки
Формула
Агрегатний стан
Колір,блиск
Твердість
Застосування











































Висновок:_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
                                                                                                                  

___________             ____________________
оцінка                          підпис викладача

ПІБ ______________________________________________________
Дата »___»   ____________

Лабораторна робота № 11
Тема: Ознайомлення зі зразками сполук кальцію і магнію
Мета: розглянути зразки сполук кальцію та магнію, з`ясувати як вони використовуються.
Обладнання та реактиви: шпателі, зразки кальцію та магнію( кальцій оксид, кальцій гідроксид, кальцій хлорид, кальцій сульфат, кальцій нітрат, магній оксид, магній гідроксид, магній карбонат та інші)
Техніка безпеки:
1.Пам`ятайте, що луг – їдка речовина подразнює шкіру, слизисті оболонки,викликає опіки.
При потраплянні лугу на шкіру , негайно змийте його струменем холодної води та обробіть 2% розчином оцтової кислоти
 2.Під час лабораторної роботи застосовуйте шпатель для твердих речовин.
3.Неможна пробувати хімічні речовини на смак.
З правилами техніки безпеки ознайомлений(ознайомлена) та зобов`язуюсь їх виконувати __________________
                                                         підпис учня


                                                     Хід роботи:

1.Розгляньте видані вам зразки  сполуккальцію та магнію.Запишіть в таблицю їх формули.Розгляньте їх кристалічність, колір, блиск.

    

2.За допомогою підручника або довідникової літератури опишіть сфери застосування даних сполук.

Назва зразка
Формула
Зовнішній вигляд
Природня сполука чи добувають лабораторним шляхом
Використання































Висновок:___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
                                      
                                                                                
___________             ____________________
оцінка                          підпис викладача


ПІБ ______________________________________________________

Дата »___»   ____________

Лабораторна робота № 12
Тема: Усунення накипу із поверхні побутових приладів
Мета: навчитися в домашніх умовах видаляти накип із поверхні приладів.
Обладнання та реактиви: чайник або інша посудина з накипом, нагрівальний прилад, розчин оцтової ( хлоридної кислоти)
Техніка безпеки:
1.При роботі з кислотами памятайте, що кислота – їдка речовина; подразнює шкіру, слизисті оболонки,викликає опіки.При потраплянні кислоти на шкіру неохідно змити її великою кількістю води та обробити 2% розчином гідрокарбонату натрію(питна сода).
2. Не нахиляйтеся над посудом в який наливається будь яка рідина.
3. Пам`ятайте , що спочатку потрібно нагріти всю пробірку, потім невиймаючи її з полум1я , нагрівати ту частину, де перебуцває рідина.
З правилами техніки безпеки ознайомлений(ознайомлена) та зобов`язуюсь їх виконувати __________________
                                                         підпис учня
                                                       Хід роботи:
1.У чайник з накипомна внутрішній поверхні налийте розчин оцтової
(хлоридної ) кислоти. Залиште на деякий час, або нагрійте недоводячи до кипіння.
Описание: Неисправности стиральных машин - поломки и их причины - Part 2    Описание: Накипь в чайнике оказалась доказательством полезной воды  Описание: Накипело поцаны
2.Запишіть рівняння реакцій взаємодії кислоти з кальцій карбонатом та магній карбонатом. Опишіть свої спостереження .
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
                                                                                                                                               
Висновок:_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________             ____________________
оцінка                          підпис викладача
ПІБ ______________________________________________________
Дата »___»   ____________
Лабораторна робота № 13
Тема: Добування алюміній гідроксиду і доведення його амфотерності.
Мета: ознайомитися з лабораторним способом добування алюміній гідроксиду, як амфотерної сполуки.
Обладнання та реактиви: штатив із пробірками, піпетки, розчин алюміній хлориду, натрій гідроксиду, хлоридної кислоти
Техніка безпеки:
1.При роботі з кислотами памятайте, що кислота – їдка речовина; подразнює шкіру, слизисті оболонки,викликає опіки.При потраплянні кислоти на шкіру неохідно змити її великою кількістю води та обробити 2% розчином гідрокарбонату натрію(питна сода)
2. Не нахиляйтеся над посудом в який наливається будь яка рідина(особливо їдка)
3.Пам`ятайте, що луг – їдка речовина подразнює шкіру, слизисті оболонки,викликає опіки.
При потраплянні лугу на шкіру , негайно змийте його струменем холодної води та обробіть 2% розчином оцтової кислоти
4. Перемішуйте речовини у пробірці енергійним струшуванням, закриваючи пробірку корком.
5.Забороняється самовільно змішувати реактиви.
З правилами техніки безпеки ознайомлений(ознайомлена) та зобов`язуюсь їх виконувати __________________
                                                         підпис учня

                                                   Хід роботи:
1.Налийте у пробірку 2мл алюміній хлориду, потім додайте розчин натрій гідроксиду до появи осаду. Запишіть свої спостереження та рівняння реакції. Отриманий алюміній гідроксид розлийте у дві пробірки.

Описание: Гидроксид алюминия - яркий представитель амфотерных гидроксидов :: SYL.ru Описание: Гидроксид алюминия/гидроксид алюминия производи Описание: Получение водорода (химическим способом) - Генераторы водоро…

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.У першу пробірку з алюміній гідроксидом додайте одну – дві краплі хлоридної ( сульфатної) кислоти . Пробірку струсіть. Запишіть свої спостереження та  рівняння реакції.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. У другу пробірку з алюміній гідроксидом додайте краплями натрій ( калій) гідроксид, щоразу струшуючи пробірку. Запишіть свої спостереження та  рівняння реакції.


Описание: Гидроксид натрия гост    Описание: Реакция натрия с водой и спиртами   Описание: Смотреть онлайн Прикольные химические реакции. . Взаимодействие алюминия и гидроксида натрия

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновок______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
                                                                                                                        

___________             ____________________
оцінка                          підпис викладача


ПІБ ______________________________________________________
Дата »___»   ____________
Лабораторна робота № 14
Тема: Добування ферум(ІІ) гідроксиду та ферум (ІІІ) гідроксиду реакцією обміну.
Мета: дослідити способи добування нерозчинних основ у лабораторних умовах на прикладі ферум (ІІ) гідроксиду та ферум (ІІІ) гідроксиду.
Обладнання та реактиви: штатив з пробірками, піпетки, розчин ферум (ІІ) та ферум (ІІІ) сульфатів або хлоридів, лугу ( калію або натрію).
Техніка безпеки:
1.Пам`ятайте, що луг – їдка речовина подразнює шкіру, слизисті оболонки,викликає опіки.
При потраплянні лугу на шкіру , негайно змийте його струменем холодної води та обробіть 2% розчином оцтової кислоти
2. Перемішуйте речовини у пробірці енергійним струшуванням, закриваючи пробірку корком.
3.Забороняється самовільно змішувати реактиви

З правилами техніки безпеки ознайомлений(ознайомлена) та зобов`язуюсь їх виконувати __________________
                                                         підпис учня
                                                  
Хід роботи:

Описание: Железа (III) гидроксид полиизомальтозат - МедПоиск.рф Описание: http://i00.i.aliimg.com/photo/v0/124992256/Iron_Polymaltose_Complex.jpg Описание: Значення розчинів у природі та житті людини. . Поняття про д…

1. Налийте у пробірку 0,5мл розчину ферум (ІІ) хлориду. Додайте краплями лугу. Які зміни відбулися, запишіть свої спостереження та рівняння реакції.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Налийте у пробірку 0,5мл розчину ферум (ІІІ) хлориду. Додайте краплями лугу. Які зміни відбулися, запишіть свої спостереження та рівняння реакції.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновок:_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                            
                                                                         
___________             ____________________
оцінка                          підпис викладача



ПІБ ______________________________________________________















Дата »___»   ____________
                                                
Лабораторна робота № 15
Тема: Ознайомлення зі зразками сплавів металів.
Мета:розглянути зовнішній вигляд сплавів металів, розглянути іх фізичні властивості та як вони використовуються .
Обладнання та матеріали: зразки сплавів які наявні у хімічному кабінеті.
Техніка безпеки:
1.Неможна брати речовини рукамим.
2.Під час лабораторної роботи застосовуйте шпатель для твердих речовин.
3.Неможна пробувати хімічні речовини на смак.
4.Не залишайте неприбраними розсипані або розлиті реактиви.

З правилами техніки безпеки ознайомлений(ознайомлена) та зобов`язуюсь їх виконувати __________________
                                                         підпис учня

                                                         Хід роботи:
1.Розглянте видані вам зразки сплавів металів, зверніть увагу на колір, блиск. За допомогою підручника або довідника заповніть графи температури плавлення та застосування.

    


  Описание: C:\Users\User\Desktop\метали\фото\латунь.jpg  





Назва зразка
Колір, блиск
Температура плавлення
твердість
 застосування



















































Висновок:___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
                                                                                                                       
___________             ____________________
оцінка                          підпис викладача


ПІБ ______________________________________________________

Дата »___»   ____________
                                                
Практична робота №2
Тема: Розвязування експерементальних задач.
Мета: використати одержанні знання про властивості металів та їх сполук для проведення та пояснення дослідів.
Обладнання та реактиви: штатив з пробірками, піпетка, склянна трубка, калій карбонат, алюміній хлорид, натрій сульфат, купрум(ІІ) хлорид, калій фосфат, натрій сульфат, хлоридна кислота, натрій гідроксид, барій хлорид, нітратна кислота, .
Техніка безпеки:
1.Пам`ятайте, що луг – їдка речовина подразнює шкіру, слизисті оболонки,викликає опіки.
При потраплянні лугу на шкіру , негайно змийте його струменем холодної води та обробіть 2% розчином оцтової кислоти
2. Перемішуйте речовини у пробірці енергійним струшуванням, закриваючи пробірку корком.
3.Забороняється самовільно змішувати реактиви
4.При роботі з кислотами памятайте, що кислота – їдка речовина; подразнює шкіру, слизисті оболонки,викликає опіки.При потраплянні кислоти на шкіру неохідно змити її великою кількістю води та обробити 2% розчином гідрокарбонату натрію(питна сода)
5. Не нахиляйтеся над посудом в який наливається будь яка рідина(особливо їдка)

 З правилами техніки безпеки ознайомлений(ознайомлена) та зобов`язуюсь їх виконувати __________________
                                                         підпис учня

                                                             Хід роботи:   

1.У трьох пронумерованих пробірках містяться розчини калій карбонату, алюміній хлориду, натрій сульфату. Визначте в якій з пробірок , яка речовина. Опишіть хід своєї роботи.

Описание: Продаю Поташ - калий углекислый технический. . Используется … Описание: Chemicals - Pentaerythritol Tetranitrate, Tri Chloro Ethylen… Описание: Сульфат натрия безводный (сульфат натрия безводный) - Сульфа…

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.У трьох пронумерованих пробірках містяться розчини купрум (ІІ) хлорид, калій фосфат, натрій сульфат. Визначте в якій з пробірок , яка речовина. Опишіть хід своєї роботи.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновок__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


                                                                                                                       
___________             ____________________
оцінка                          підпис викладача




ПІБ ______________________________________________________





Дата »___»   ____________
Лабораторна робота № 16
Тема: Виготовлення моделей молекул парафінів.
Мета: На прикладі молекул метану, бутану, ізобутану розглянути просторову будову молекул насичених вуглеводнів.
Обладнання та реактиви: Сірники, пластилін світлого  і темного кольору.
                                               
Хід роботи:
Із пластиліну виліпіть кульки меншого і більшого розміру зєднайте їх за допомогою сірників. Напишіть за допомогою книги формули усіх сполук гомологічного ряду метану.

       

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Висновок______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


___________             ____________________
оцінка                          підпис викладача


ПІБ ____________________________________________________          
Дата »___»   ____________
                                       
Лабораторна робота № 17
Тема:Ознайомлення із зразками виробів з поліетилену та інших пласмас.
Мета: Встановити звязок між властивостями та сферами застосування пласмас на основі полімерів.
Обладнання тп реактиви: зразки виробів з поліетилену, поліпропілену, полівініл хлорид, кислоти, луги.
Техніка безпеки:
1.Пам`ятайте, що луг – їдка речовина подразнює шкіру, слизисті оболонки,викликає опіки.
При потраплянні лугу на шкіру , негайно змийте його струменем холодної води та обробіть 2% розчином оцтової кислоти
2.При роботі з кислотами памятайте, що кислота – їдка речовина; подразнює шкіру, слизисті оболонки,викликає опіки.При потраплянні кислоти на шкіру неохідно змити її великою кількістю води та обробити 2% розчином гідрокарбонату натрію(питна сода)
3. Не нахиляйтеся над посудом в який наливається будь яка рідина(особливо їдка)

З правилами техніки безпеки ознайомлений(ознайомлена) та зобов`язуюсь їх виконувати __________________
                                                         підпис учня
                                                 
Хід роботи:
1.Розгляньте видані вам зразки поліетиленової плівки, ємкостей, ізоляційного покриття для електродротів.
 

 
 2. Випробуйте матеріал на дотик, на пластичність, на міцність, Шматочок поліетилену нагрійте над полумям спиртівки, змініть його форму, охолодіть. Покладіть шматочок поліетилену в пробірки з кислотою, лугом,перманганатом калію. Чи взаємодіє поліетилен з цими речовинами?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Висновок:___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
                                       
                                                                         
___________             ____________________
оцінка                          підпис викладача



ПІБ ______________________________________________________








Дата »___»   ____________
                           
Лабораторна робота №18
Тема: Ознайомлення із зразками каучуків.
Мета: Ознайомитись із зовнішнім виглядом каучуків, розглянути їх застосування.
Обладнання та матеріали: колекція каучуку, вироби з каучуку.
Техніка безпеки:
1.Не брати речовини руками

 З правилами техніки безпеки ознайомлений(ознайомлена) та зобов`язуюсь їх виконувати __________________
                                                         підпис учня

                                                      Хід роботи:

1.Розгляньте колекцію каучуків, опишіть їх за зовнішнім виглядом.

    


  




2.За допомогою підручника або довідника опишіть галузі застосування каучуків.

Назва каучуку
Зовнізній вигляд
Галузь застосування

































Висновок:_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


___________             ____________________
оцінка                          підпис викладача



ПІБ ______________________________________________________
Дата »___»   ____________
                                        
Лабораторна робота №19
Тема: Ознайомлення із зразками нафтопродуктів.
Мета:Ознайомитись із зовнішнім виглядом нафтопродуктів, класифікувати їх на світлі й темні, прямої перегонки і вторинних процесів нафтопереробки та продукти перегонки мазуту. Дати характеристику застосування продуктів нафтопереробки.
Обладнання та реактиви: Колекція продуктів нафтопереробки.
Техніка безпеки:
1.Не брати речовини руками

З правилами техніки безпеки ознайомлений(ознайомлена) та зобов`язуюсь їх виконувати __________________
                                                         підпис учня

                                                 Хід роботи:

1.Розгляньте видані вам зразки нафтопродуктів, поділіть їх на світлі і темні, прямої перегонки та вторинних процесів нафтоперегонки, перегонки мазуту.

    

    

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Закінчіть схему
                                   Нафта
                                        |
      Продукти прямої перегонки           ------\     _____________________________
          /                 /            \         \                                                    |
_________    _______  ________   _______              Вторинна переробка нафтопродуктів
                                                                                               /                                     \
                                                                                     _____________             ____________
                                Мазут
                                    |
   _________________________________________
       |                                                 |               \          \
 ____________________      ________      ______   ________

2.Коротко охаректеризуйте застосування кожної фракції переробки нафти.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 

Висновок:___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
                                                                                                              

___________             ____________________
оцінка                          підпис викладача


ПІБ ______________________________________________________
 Дата »___»   ____________
                                      Лабораторна робота №20
Тема: Ознайомлення із зразками продуктів коксування вугілля та різних видів палива.
Мета: Ознайомитис. Із зразками продуктів коксування камяного вугілля, різними видами палива та основними напрямками їх використання.
Обладнання та реактиви: Колекція продуктів коксування вугілля , набір видів палива.
Техніка безпеки:
1.     Не брати речовини руками

З правилами техніки безпеки ознайомлений(ознайомлена) та зобов`язуюсь їх виконувати _______________________
                                                                  підпис

                                           Хід роботи:

1.     Розгляньте колекцію продуктів коксування камяного вугілля, зверніть увагу на зовнішній вигляд камяновугільної смоли та коксу, відмітьте відмінності зовнішнього вигляду камяного вугілля та коксу.

    

 

Назвіть сфери застосування коксу, кмяновугільної смоли та коксового газу
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.     За допомогою підручника та колекції визначте склад коксового газу та камяновугільної смоли і впишіть у запропоновану схему:
                                                                                                        



                          

Коксовий газ






ВУГІЛЛЯ

Кокс






Камянову-
Гільна смола







3.     Розгляньте видані вам зразки палива.Відмітьте  відмінність зовнішнього вигляду.Які види палива використовують у вашій місцевості?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновок:_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
                                                                                                                            

___________             ____________________
оцінка                          підпис викладача


ПІБ ______________________________________________________
Дата »___»   ____________

Лабораторна робота № 21
Тема: Ознайомлення із зразками природніх, штучних та синтетичних волокон.
Мета: Класифікувати волокна на природні, штучні та синтетичні. Розглянути особливості зовнішнього вигляду та характер горіння волокон, дослідити дію кислот, лугу  на хімічні волокна.
Обладнання та реактиви: набір волокон, спиртівка, тигельні щіпці, пробірки з кислотою та лугом.
Техніка безпеки:
1.Пам`ятайте, що луг – їдка речовина подразнює шкіру, слизисті оболонки,викликає опіки.
При потраплянні лугу на шкіру , негайно змийте його струменем холодної води та обробіть 2% розчином оцтової кислоти
2.При роботі з кислотами памятайте, що кислота – їдка речовина; подразнює шкіру, слизисті оболонки,викликає опіки.При потраплянні кислоти на шкіру неохідно змити її великою кількістю води та обробити 2% розчином гідрокарбонату натрію(питна сода)
3. Не нахиляйтеся над посудом в який наливається будь яка рідина(особливо їдка)
З правилами техніки безпеки ознайомлений(ознайомлена) та зобов`язуюсь їх виконувати __________________
                                                         підпис учня
                                                  
Хід роботи:
1.Класифікуйте видані вам волокна на природні, штучні та синтетичні.

       

    

Природні
Штучні
Синтетичні













2.Зверніть увагу на їхній вигляд, випробуйте їх на зминання , промокання, горіння.Спостереження запишіть.

Назва волокна
Зовнішній вигляд
Проба на зминання промокання та згорання



















3.Налийте у пробірки сульфатну кислоту та луг, в кожну з пробірок помістіть волокно капрону, прокипятіть у полумї спиртівки,що спостерігається?

Назва волокна
Дія розчину NaOH
Дія розчину H2SO4
Холодний
Гарячий
Холодний

Гарячий













Висновок:___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
                                                                                                                             
___________             ____________________
оцінка                          підпис викладача


ПІБ ______________________________________________________

Дата »___»   ____________
                                          
Лабораторна робота№22
Тема: Ознайомлення зі змістом етикеток до харчових продуктів.
Мета: навчитися визначати вміст  вітамінів, білків, жирів, вуглеводів. Ознайомити учнів із позначками Е на харчових товарах. Розглянути вплив  харчових добавок на організм.
Обладнання та реактиви: етикетки харчових продуктів, карамельки з різним фруктовим наповювачем та ароматом, чупа- чупс, йогурт.Стакан із водою , шоколадні цукерки з пофарбованою поверхнею( емендепс)
                                                          Хід роботи:
1.Розлянте етикетки продуктів харчування. Запишіть вміст білків, жирів, вуглеводів.
Описание: Детское молоко в стиле сгущенки Новости компаний Advertology.Ru Описание: Агроновости, агрорынки, каталог предприятий, доска объявлений и многое другое на портале agrio.com.ua - Новости АПК Украины Описание: Самые дешевые в еврозоне продукты питания - в Германии Важнейшие события экономики: оценки, прогнозы, комментарии из Германии и Описание: Самоклеящиеся этикетки / статьи / Стики Лайн / Этикетки, наклейки, печать этикеток, самоклеющиеся этикетки, этикетки на листах А
2.Розгляньте чи є на етикетці харчового продукту наявніст харчової добавки (Е), ароматизатора, барвника.
3.За допомогою таблиці харчових добавок опишіть вплив даної добавки на організм людини.

Вміст білків, жирів вуглеводів,їх кількість в продукті
Назва продукту
Харчові добавки, барвники ароматизатори,їх вплив на організм






















Висновок:_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
                                                                                                                            
___________             ____________________
оцінка                          підпис викладача
ПІБ ______________________________________________________
Дата »___»   ____________
                                          
Лабораторна робота№23
Тема: Ознайомлення зі змістом інструкцій до товарів побутової хімії
Мета: ознайомитися із змістом товарів побутової хімії, розглянути склад даних товарів, та вплив на організм речовин , що входять до складу  побутових товарів.
Обладнання та реактиви: зубна паста, дитячий крем, миючий засіб, освіжувач повітря, пральний порошок, туалетне мило, та інші товари побутової хімії
Техніка безпеки:
1.При роботі з кислотами памятайте, що кислота – їдка речовина; подразнює шкіру, слизисті оболонки,викликає опіки.При потраплянні кислоти на шкіру неохідно змити її великою кількістю води та обробити 2% розчином гідрокарбонату натрію(питна сода)
2. Не нахиляйтеся над посудом в який наливається будь яка рідина(особливо їдка)
3.Користуйтеся гумовими рукавичками під час застосування побутових хімічних речовин.
З правилами техніки безпеки ознайомлений(ознайомлена) та зобов`язуюсь їх виконувати _______________________
                                                
Хід роботи:
1.Розгляньте видані вам речовини побутової хімії , опишіть галузь їх застосування.

 

 


________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.Розгляньте склад речовин побутової хімії, та запишіть його.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


3.Запишіть які правила безпеки повинна застосовувати людина під час користування  побутовими хімічними речовинами .
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновок:_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
                         


___________             ____________________
оцінка                          підпис викладача

ПІБ ______________________________________________________
Дата »___»   ____________
                                          
Лабораторна робота№24
Тема:  Порівняння властивостей мила і синтетичних миючих засобів.
Мета: порівняти розчинну дію розчину фенолфталеїну та твердої води на розчини мила та прального порошку.
Обладнання та реактиви: штатив з пробірками, піпетка, розчин мила та прального порошку, фенолфталеїн, кринична або водопровідна вода.
Техніка безпеки:
1.Неможна пробувати хімічні речовини на смак.
З правилами техніки безпеки ознайомлений(ознайомлена) та зобов`язуюсь їх виконувати __________________
                                                         підпис учня
                                              Хід роботи:
    Описание: схема производства синтетически моющих средств Мир схем
1.У пробірку налийте по 3-4мл води. У першу краплями додайте розчин мила, а в другу розчин прального порошку. Після кожної краплі розчин збовтуйте.При утворені стійкої піни дослід припиніть. Запишіть скільки крапель додали до кожного розчину , щоб утворилась піна.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.У пробірку налийте 2мл розчину мила та 2мл розчину порошку, додайте 2-3краплі розчину фенолфталеїну. Що спостерігаєте?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
                                                                                                                     
___________             ____________________
оцінка                          підпис викладача

ПІБ ______________________________________________________
Дата »___»   ____________
                                           
Лабораторна робота№25
Тема: Відношення крохмалю до води та взаємодія з йодом.
Мета: Дослідити розчинність крохмалю у воді, та дослідним шляхом встановити ознаки та умови перебігу характерної реакції на крохмаль.
Обладнання та реактиви: вода, крохмаль, йод, пробірки, спиртівка, склянна паличка.
Техніка безпеки:
1.запалюйте спиртівку сірником, гасіть полумя ковпачком.
2.Нагрівайте спочатку всю пробірку , а потім нижню її частину.

З правилами техніки безпеки ознайомлений(ознайомлена) та зобов`язуюсь їх виконувати __________________
                                                         підпис учня
                                                
Хід роботи:
1.У пробірку налийте 1мл крохмального клейстеру, додайте 1мл води і 1 краплю розчину йоду,вміст перемішайте, що спостерігається? Добутий розчин прокипятіть а потім охолодіть у склянці з водою.

    

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________





2.У пробірку насипте трохи крохзмалю і долийте 4-5мл води, суміш перемішайте скляною паличкою,що можна сказати про розчинність крохмалю.?

    

_________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Висновок:_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                                                                                                
___________             ____________________
оцінка                          підпис викладача



ПІБ ______________________________________________________






Дата »___»   ____________
                                              
Практична робота №3
Тема: Видалення забруднень із поверхні тканини.
Мета:навчитися видаляти забруднення із тканин різного типу.
Обладнання та реактиви: пральний порошок, туалетне мило, відбілювач, засіб для видалення плям.
                                                        Хід роботи:
1.Випрати забруднену тканину різного типу в пральному порошку , розчині туалетного мила. Порівняти випрані тканини різними миючим засобами, визначити, який миючий засіб краще видаляє бруд.

 Описание: Дамские интересы " Одежда   Описание: Как отстирать ржавчину с одежды в домашних условиях Описание: Как убрать различные виды пятен . - Форум


Описание: Coffee Stain stock photos & images - iStock   Описание: Как вывести следы чернил от ручки: видео - Woman's Day   Описание: Как вывести пятно от масла с одежды, мягкой мебели и ковра


Описание: Сок черешни: польза, калорийность Описание: пятна Описание: Пятна крови (Лужица) - Стоковое фото Mizina #22562177

2.За допомогою відбілювача відбілити тканину. Розглянути типи тканин, які можна відбілювати і які неможна відбілювати.Описати , що відбувається з тканиною , яку неможна відбілювати , якщо її випрати з відбулювачем.

Назва тканини
Прання з порошком
Прання з милом
               відбілювання











































Висновок:_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
                                                                                                                       
       ___________             ____________________
оцінка                          підпис викладача

ПІБ ______________________________________________________

Немає коментарів:

Дописати коментар

Виховні години

« Твоє здоров’я у твоїх руках». Ведучий 1.  Хіба над нами не склепіння неба,         Хіба навколо це не білий світ? Питаю вас: що ...